torsdag den 18. oktober 2012

Hvordan man Fletter cykelslanger... !

Ja jeg skylder vidst et hvordan gør jeg? indlæg..

så det kommer her...

Jeg startede med at vaske cykelslangerne grundigt..

så klippede jeg dem i lige store str. og vil sige jeg fandt ud af at det virkelig er vigtigt at de har den rigtige str. så ca. 8 mm.

(det her billede er taget inden jeg fandt ud af at de virkelig skulle ha samme str.)
 
 
så startede jeg med at flette dem sammen.. vil sige når man starter er det lidt lige som at flette julestjerner.
 
 
hver stykke slange skal bruges 4 gange..
 
 
 når du har flettet et stykke du syntes er stort nok folder du den.
der skal være et ulige antal "ender" op..
det vil sige så du har 1 "ende" der er bund.
 
 
                                         som du kan se på billedet blir hjørnet nærmest en  3 kant.

 
                                                              og så har du et hjørne

også forstætter du med at flette i 4 kanter...
 
 
 
 
og sådan fortsætter du hele vejen op.. !
 
 

 

og her gik jeg så lidt i stå...
fandt så ud af hvordan jeg lavede en kalp til den..
men hva pokker skulle jeg gøre ved alle enderne...?
 
så jeg skrev til Cskreativ (også hos hende jeg havde fundet inspirationen til at prøve..)
 
og hun hjalp mig vidre.. :-)
 
så jeg limede endrerne og klippede dem af.. !
 
 
og mit endelige resultat..
 
 

ikke helt tilfreds :-/
men er noget bedre end jeg havde ture håbe på og er bestemt ikke sidste gang jeg har leget med cykel slange...!
 
 


 

2 kommentarer:

  1. ok jeg overgiver mig. Din metode virker meget nemmere end min. Så jeg er måske nød til at prøve igen.. desvære har jeg ikke lige det rigtige cykelslange hjemme..men må da klart prøves igen... ser meget nemmere ud end mit...især siderne bøvlede jeg helt vildt med og jeg kunne ingen hjælp finde på nettet...

    SvarSlet
  2. Håber at den er til at forstå og nem at følge :0)

    Glæder mig til at se dit resultat.. ;)

    SvarSlet